Tõhusad turundusstrateegiad ettevõtetele

Praktilised strateegiaid ja -ideid, mis aitavad ettevõtetel jõuda õigete klientideni, müüki suurendada, kasvada ja luua konkurentsieelis

Ärilaenu kalkulaator – alustage ärilaenude võrdlemisega siit

Laenusumma

50 000 €

Laenuperiood

24 kuud
2289 €

Kuumakse alates

  • ProfileTaotlemine tasuta
  • NotepadTaotlus ei ole siduv
  • CoinsVõite saada pakkumise samal päeval
Laenuperiood võib olla 1 kuni 60+ kuud. Näide: Kui laenusumma on 10 000 €, intressimäär 7%, tagastamise tähtaeg 12 kuud ja tasu 0 €, igakuine osamakse 865,27 €, tagastatav summa 10383,24 € ning krediidi kulukuse määr on 7,23% aastas.

Kuidas jõuda oma toodete ja teenustega õigete klientideni? Sellise küsimusega peavad tegelema kõik ettevõtjad Igapäevaselt. Ettevõtte edu võtmeks on kindlasti turundus ja eriti oluline on see väikeste ning piiratud ressurssidega ettevõtete puhul.

Praktilised turundusstrateegiad ja -ideed, aitavad ettevõtetel jõuda õigete klientideni, müüki suurendada, kasvada ja konkurentsieelise luua.

Turunduse tähtsus ettevõtetele

Turundus on palju enamat kui lihtsalt toodete või teenuste reklaamimine. See on pidev ja süsteemne lähenemine, mille eesmärk on luua teadlikkus sinu ettevõttest, ehitada usaldusväärset brändi ning meelitada ligi uusi kliente. Turundus on eriti oluline mikroettevõtjatele, aga sellega tegelevad igapäevaselt ka kõik suured ja tuntud ettevõtted - ikka selleks, et pidevalt kliendibaasi suurendada ja end tiheda konkurentsiga turul inimestel meeles hoida.

Turundus aitab sinu ettevõttel:

  • Kasvatada kliendibaasi ehk leida uusi kliente ja säilitada olemasolevaid. Eriti väikeettevõtete puhul on oluline määratleda oma sihtrühm, keda soovid kõnetada, et turundus oleks efektiivne ning jõuaks õigete inimesteni.
  • Suurendada bränditeadlikkust ehk laiendada inimeste ringi, kes teavad ja usaldavad sinu brändi.
  • Tõsta müüki ja tulu hästi läbimõeldud ning kuluefektiivsete turundusstrateegiate kasutamise kaudu, et tagada maksimaalne tulemus.
  • Luua konkurentsieelis, mis aitab teistest eristuda ja teeb seeläbi müümise lihtsamaks.

Tõhusad turundusstrateegiad

Digiturundus

Otsingumootori optimeerimine (SEO) aitab tagada, et sinu ettevõtte koduleht oleks kergesti leitav ja kuvataks kõrgetel positsioonidel otsingutulemustes. See toob orgaaniliselt rohkem külastajaid ja potentsiaalseid kliente ilma, et peaks reklaamile suuri summasid kulutama.

Sotsiaalmeediaplatvormid nagu Facebook, Instagram, TikTok ja LinkedIn on võimsad tööriistad, mis aitavad levitada sinu ettevõtte sõnumit ja jõuda laiema auditooriumini. Oluline on leida just need kanalid, kus on sinu sihtrühm kõige aktiivsem ning luua sinna järjepidevat, kvaliteetset ning inimestele kasulikku sisu. Leia oma nišš - olgu see humoorikas, hariv, kasutajate loodud sisu (UGC) või midagi muud. Digiturundus on kättesaadav kõigile, kuid laia publiku ette jõudmine nõuab järjepidevust ja läbimõeldud strateegiat. Kui need on paigas, on võimalik ajapikku ehitada enda brändile tugev kommuun, mis turundab ennast läbi rahulolevate klientide ise.

Ära alahinda blogide, artiklite, videote ja muu sisu loomise olulisust oma kodulehele. Erinevalt sotsiaalmeediast on koduleht ainult sinu käsutuses ning ei sõltu platvormi omanike algoritmi muudatustest või tehnilistest probleemidest, mille tagajärjel võid lihtsasti kogu oma kanalist ilma jääda. Loo kodulehele sisu, mis pakub väärtust ja vastab klientide küsimustele, aitab luua usaldust ja hoida kliente võimalikult kaua sinu kanalitel. 

E-maili kampaaniad on kuluefektiivne, kuid tihti alahinnatud viis hoida kliente kursis uute toodete ja pakkumistega ning suurendada korduvoste. E-mailide kogumine on aeganõudev, kuid võid selle protsessi kiirendamiseks liitujale pakkuda mingit lisandväärtust - sooduskood, eripakkumine, tasuta tarne või väike osa sinu pakutavast tootest/teenusest (näiteks raamatu esimene peatükk või veebikursuse boonusmaterjalid). Ära jäta kasutamata meiliturundusplatvormide pakutavaid võimalusi ning seadista oma e-poele ka hüljatud ostukorvi meeldetuletus ja automaatsed sünnipäevaõnnitlused klientidele koos erilise sooduspakkumisega.

Kohalik turundus

Osalemine kohalikel sündmustel või nende korraldamine on suurepärane viis usalduse loomiseks ja kogukonnatunde suurendamiseks. See on lihtne viis suurendada enda ettevõtte nähtavust ja pakkudes inimestele väärtust läbi kogukonnaelu rikastamise.

Tähelepanu tasuks pöörata ka kohalikule SEOle ning optimeerida oma koduleht nii, et selle sisu jõuaks klientideni, kes just sinu piirkonnas elavad või seda külastavad.

Üks viis kohalikku turundust teha on kogukonda aktiivselt panustamine, teine võimalus on koostööd teha ka teiste kohalike ettevõtetega. Ristturundus saab olla kasulik mõlemale ettevõttele, kuna toob uusi kliente ja laiendab brändituntust. Seetõttu ei tasuks võtta teisi ettevõtjaid vaid konkurentidena vaid ka partneritena, kellega koos tegutsedes on võimalik kiiremini ja kaugemale jõuda. 

Väikese ettevõtte parim reklaamikanal on suusõnaline turundus ja teiste soovitused. Ära karda küsida oma klientide tagasisidet ja paluda neil kirjutada soovitus, kui nad toote või teenusega rahule jäid. Rõõmsad kliendid tulevad tagasi ja toovad järgmine kord sõbra ka kaasa.

Üks võimalus, kuidas oma püsiklientide kaudu uusi kliente saada, on luua lojaalsusprogramm. Väga levinud on personaalsed sooduskoodid, mida kasutades saab soovitaja endale järgmiselt ostult hea soodustuse. Uuri erinevaid praktikaid ja leia see, mis just sinu ärile paremini sobiks.

Reklaam

Kõige lihtsam ja kiirem viis suuremale auditooriumile oma tooteid ja teenuseid reklaamida, on kasutada Google ja Meta tasulisi reklaame. Erinevate õpetuste järgi on täiesti võimalik nende seadistamisega ise hakkama saada, kuid kindlasti peaks tähelepanu pöörama ka reklaami tekstile ja visuaalile. Oluline on, et reklaam kõnetaks sihtrühma, kellele see on suunatud, annaks talle konkreetse väärtuspakkumise (kuidas tema elu sinu toodet või teenust tarbides paremaks muutub) ning üleskutse (telli siit või registreeri seal).

Kui pakud teenust või toodet konkreetses piirkonnas elavatele inimestele, siis võib olla mõistlik kasutada ka trükireklaami ja otsepostitust, kuigi sel puhul peab tõenäoliselt arvestama suurema reklaamikuluga kui klassikalise digiturunduse reklaami puhul.

Kõik strateegiad on tõhusad aga vaid siis, kui sellega kaasneb ka väga hea klienditeenindus ja seda igas müügietapis. Suurepärane teenindus aitab kliente juurde saada ning neid hoida, sest paneb kliendi end hästi tundma. Kuna inimesed on emotsionaalsed olendid, siis personaalne suhtlus ja head emotsioonid mõjuvad alati paremini kui mistahes reklaam. Kui kliendil on valida mitme sama hinna ja kvaliteediga toote või teenusepakkuja vahel, valib ta alati selle, kes tekitab temas kõige mõistetuma ja hoolituma tunde seega konkurentsieelis kuulub neile, kes suudavad pakkuda väga head teenindust.

Kuidas leida ideaalsed kliendid?

Õige sihtgrupi määratlemine on turunduses ülioluline, vastasel juhul ei tule reklaamist tulemusi. Püüdke leida oma ideaalne klient ja kirjeldage teda võimalikult täpselt. Selleks võib teha sotsiaalmeedia jälgijate hulgas küsitlusi või küsida täpsustavaid küsimusi ja tagasisidet olemasolevatelt klientidelt. Reklaam, mis on suunatud õigetele inimestele ja on õige sõnumiga, aitab suurendada müüke ja vähendada kulusid.

Eelarve ja ressursid

Väikestel ettevõtetel on tihti piiratud eelarve ja tööjõud, mistõttu on oluline kasutada ressursse maksimaalselt efektiivselt. Tihti on vaja tegevusi prioritiseerida ja leppida, et esialgu kõike ei jõuagi. Turundus on aga üks olulisemaid faktoreid, mis aitab ettevõttel kasvada, seega ei tohiks seda tahaplaanile jätta. Kui endal turundushuvi puudub või tunned, et sellega tegelemine on vastumeelne, on mõistlik kaasata abijõudu. Tihti otsivad värskelt kooli lõpetanud turundusspetsialistid praktikakohta või esimesi töökogemusi, seega tasub oma ootused ja vajadused täpselt kirja panna ning vastavalt sellele mõnes sotsiaalmeedia spetsialiste koondavas foorumis väike tööjõuotsing teha.

Kui otsustad turundust teha ise, on väga oluline reklaamtegevuste analüüsimine, mõõtmine ja järelduste tegemine, sest vaid nii on võimalik saavutada häid tulemusi piiratud eelarvega. Ei tasu kohe loobuda, kui esimesel või ka mitmendal korral soovitud tulemusi ei tule, vahest piisab ka väikesest muudatusest reklaamistrateegias ning tulemus on hoopis teine. Kõige efektiivsem turundusstrateegia sünnib katsetamise käigus.

Tulemuslikkuse mõõtmine ja analüüs

Suurim viga, mida turundusstrateegia rakendamise puhul tehakse on see, et oma tegevusi ei analüüsita. Selleks on olemas mitmeid lihtsaid tööriistu nagu näiteks Google Analytics ning SEMrush, mis vastavalt sinu eesmärgile tulemusi mõõdab. Kõige tüüpilised mõõdikud, mida vaadata, on näiteks veebilehe liiklus, konversioonimäärad ja ROI.

Analüüsi käigus võiks vaadata näiteks trende ja mustreid - millisel ajavahemikul suureneb veebilehe liiklus ja millised kampaaniad toovad enim konversioone. A/B testi kasutamine annab samuti väärtuslikku infot, millised sõnumid, kujundused ja taktikad sinu klientide puhul töötavad. Lisaks võib kasu olla andmete segmenteerimisest, et teada saada, millised on sinu kliendid. Selleks vaata näiteks ostjate demograafilisi andmeid, asukohta ja nende käitumist veebilehel.

Turu ja klientide tagasiside kasutamine

Kliendiuuringud ja tagasiside kogumine on oluline osa turundusstrateegiate täiustamisest, sest just kliendid annavad väärtuslikku teavet selle kohta, mis toimib ja mis mitte. Tagasiside kogumine võib olla automaatne (meiliturundusplatvormi kaudu saadetud kiri mõni aeg peale tellimist) või personaalne (isiklik pöördumine kliendi poole meili või telefoni teel).

Samuti on oluline jälgida turutrende ja kohandada oma turundust vastavalt muutuvale keskkonnale.

Kokkuvõte

Tõhusad turundusstrateegiad on iga väikese ettevõtte edu võti. Eduka turunduskampaaniate loomine eeldab, et tunned oma ideaalset klienti ja koostad reklaamid, mis just teda kõnetab kanalitesse, mida su potentsiaalne klient kasutab.

Digiturunduses tasub alustada oma kodulehest ja veenduda, et sealne info oleks ülevaatlik, informatiivne ja vastaks kliendi kõikidele vajadustele. Seejärel tuleks teha otsingumootori optimeerimine, et koduleht oleks ka otsingumootoris leitav.

 Sotsiaalmeediaplatvormide valikul tuleks eelistada neid, mida sinu klient kõige tõenäolisemalt kasutab ning luua sinna inimestele kasulikku sisu ja teha seda kvaliteetselt ning järjepidevalt. Väheste ressurssidega saab algust teha ka tasuliste reklaamidega Metas ning Googles ning ajapikku brändi tuntust kasvatada. Turunduses on iga kontakt oluline, seega on kohe algusest peale mõistlik hakata klientide kontaktibaasi koguma ning võtta kasutusele mõni meiliturundusplatvorm, mille kaudu olulisemaid pakkumisi ja infot edastada.

Reklaamist olulisemgi on aga hea klienditeenindus, mis paneb kliendi end tundma erilisena, teistele soovitama ning ka ise püsikliendiks jääma.

Piiratud ressursside juures on vajalik tegevused prioritiseerida ning neid ka pidevalt mõõta ja analüüsida. Vaid siis on võimalik saavutada maksimaalsed tulemused minimaalse kuluga.

Turundus on pidev õppimise ja kohanemise protsess. Alusta väikestest sammudest, mõõda ja analüüsi oma tulemusi ja kohanda oma strateegiaid vastavalt vajadusele. Kui kõike tundub liiga palju, küsi abi. Nutikas ja läbimõeldud turundus aitab väikestel ettevõtetel mitte ainult ellu jääda, vaid ka edukalt kasvada.

Laenuperiood võib olla 1 kuni 60+ kuud. Näide: Kui laenusumma on 10 000 €, intressimäär 7%, tagastamise tähtaeg 12 kuud ja tasu 0 €, igakuine osamakse 865,27 €, tagastatav summa 10383,24 € ning krediidi kulukuse määr on 7,23% aastas.